ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ


Ατομική Εικαστική Ψυχοθεραπεία

Ο θεραπευόμενος καλείται να χρησιμοποιήσει εικαστικά υλικά με όποιο δημιουργικό τρόπο επιθυμεί για να διερευνήσει συναισθήματα, σκέψεις και βιώματα που συχνά είναι δύσκολο να εκφραστούν με λόγια. Η εικαστική διαδικασία μπορεί να είναι πολύ απλή όπως μία κυματιστή γραμμή πάνω σε ένα χαρτί. Δεν χρειάζεται να έχει κάποιου είδους ταλέντο στα εικαστικά (άλλωστε αυτό είναι υποκειμενικό) ώστε να ωφεληθεί από την εικαστική θεραπεία.

Τα έργα που θα δημιουργηθούν στις συνεδρίες αποτελούν μία απτή αναπαράσταση του βιώματος του θεραπευόμενου που μπορεί να διερευνηθεί περαιτέρω τόσο μέσα από την εικόνα όσο και μέσα από το λόγο. 

Ομαδική Εικαστική Ψυχοθεραπεία

Γιατί ομάδα; 

Γιατί στην ομάδα μπορεί κανείς να "εξασκήσει" τις κοινωνικές του δεξιότητες. 

Γιατί άνθρωποι με κοινές ανάγκες μπορούν να λειτουργήσουν υποστηρικτικά σε ότι αφορά την αντιμετώπιση προβλημάτων. 

Γιατί τα μέλη μιας ομάδας "κερδίζουν" πάντα από την ανατροφοδότηση των υπολοίπων μελών. 

Γιατί τα μέλη μιας ομάδας μπορούν να ενθαρρυνθούν δοκιμάσουν διαφορετικούς ρόλους στο πλαίσιο της ομάδας. 

Γιατί η ομάδα φέρνει τα δυναμικά της οικογένειας στο προσκήνιο, τα οποία μπορούν στη συνέχεια να γίνουν αντικείμενο επεξεργασίας και να "δουλευτούν". 

Γιατί οι ομάδες μπορούν να λειτουργήσουν καταλυτικά στην ανάδυση κρυμμένων εσωτερικών πόρων και δυνατοτήτων. 

Γιατί μπορεί ορισμένα άτομα να βρίσκουν την εγγύτητα της ατομικής δουλειάς πολύ έντονη. 

Γιατί οι ομάδες μπορούν να λειτουργήσουν δημοκρατικά, μοιράζοντας ισχύ κι ευθύνες (Marian Liebmann, (2004), Art therapy for groups, Routledge)

Η εικαστική διαδικασία μπορεί να περιλαμβάνει τόσο ατομικά έργα για το κάθε μέλος, όσο και ομαδικά από το σύνολο των μελών από κοινού. 

Εργαστήρια Αυτογνωσίας μέσω της Εικαστικής Έκφρασης

Πρόκειται για αυτοτελή, θεματικά εργαστήρια για ενήλικες. 

Κάθε συνάντηση περιλαμβάνει τρία μέρη. Στο πρώτο μέρος γίνεται μία συζήτηση και πραγματοποιούνται ασκήσεις και παιχνίδια που θα οδηγήσουν στο δεύτερο μέρος, δηλαδή τη δημιουργία ενός εικαστικού έργου. Το εικαστικό έργο (συγκεκριμένο ή ελεύθερης επιλογής) προκύπτει από τη χρήση ποικίλων υλικών (ξυλομπογιές, κάρβουνα, τέμπερες, πηλός, κολλάζ, γυψόγαζα κ.α.). Στο τρίτο μέρος γίνεται η λεκτική επεξεργασία του έργου στην ομάδα, συζητούνται τα συναισθήματα που εκπέμπει και οι σκέψεις που πυροδοτεί.

Από τη στιγμή που το εικαστικό έργο εκπροσωπεί το δημιουργό του, τόσο η διαδικασία μέχρι την επίτευξή του όσο και το τελικό προϊόν επικοινωνούν (αναπόφευκτα) με συμβολικό τρόπο πτυχές της προσωπικότητας, των σκέψεων και των συναισθημάτων του.

Εργαστήρια για παιδιά

Πρόκειται για συναντήσεις που εκμεταλλεύονται τις ανακουφιστικές, ιαματικές ιδιότητες της τέχνης (εικαστικά, θέατρο, κουκλοθέατρο, μουσική σωματική έκφραση) και εξελίσσουν τη δημιουργική απασχόληση εστιάζοντας στην προσωπική ανάπτυξη και την ψυχική ενδυνάμωση.

Στόχος της ομάδας των μικρότερων παιδιών αποτελεί η ενθάρρυνση της κατανόησης και της επίγνωσης των συναισθημάτων των παιδιών σε προσωπικό επίπεδο αλλά και των συναισθημάτων των άλλων (καλλιέργεια της ενσυναίσθησης), η αποδοχή της διαφορετικότητας των ανθρώπων και μέσα από αυτή η ενίσχυση της αυτοεκτίμησης και της αυτοαξίας στο πλαίσιο της μοναδικότητας κάθε ανθρώπου που ταυτόχρονα ανήκει και συνδιαλέγεται μέσα σε ομάδες.

Τα μεγαλύτερα παιδιά αλληλεπιδρούν μέσα από ασκήσεις και «παιχνίδια» αντίστοιχα της ηλικίας τους, δημιουργούν εικαστικά έργα (ατομικά και ομαδικά) και συζητούν με στόχο την επεξεργασία των θεμάτων της ταυτότητας που ανακύπτουν στη μετάβαση προς αλλά και στη διάρκεια της εφηβείας, την ενίσχυση της εκτίμησης του εαυτού στο πλαίσιο της προσωπικής ταυτότητας του καθενός και την ενθάρρυνση των κοινωνικών αλληλεπιδράσεων που επιτρέπουν τη δημιουργία υγιών σχέσεων με την ταυτόχρονη διατήρηση προσωπικών ορίων.

Δημιουργήστε δωρεάν ιστοσελίδα! Αυτή η ιστοσελίδα δημιουργήθηκε με τη Webnode. Δημιουργήστε τη δική σας δωρεάν σήμερα! Ξεκινήστε